Zdravé pečenie

Čokosky

Týmito čokoládovými keksíkmi s kokosom som minulé Vianoce spravila radosť mojim deťom. A chutili všetkým, čo ich vyskúšali.

Ak pridáte do receptu dve lyžice kvásku a necháte odležať viac hodín, najlepšie cez noc, kvások vám krásne rozloží všetky zložky múky tak ako má a čokosky budú prospešnejšie pre naše trávenie.

Recept:

50 g kokosu sušeného

120 g tapiokového škrobu (niekedy dávam z tohto množstva 50 g pohánkovej múky, zvyšok tapioku

– je to prirodzene bezlepková múka, síce škrobová, ale je to rezistentný škrob, ktorý funguje ako druh rozpustnej vlákniny. Mnoho štúdií na ľuďoch ukazuje, že rezistentné škroby môžu mať silné zdravotné účinky. Napríklad zlepšenú citlivosť na inzulín, zníženú hladinu cukru v krvi, znížený apetít a rôzne výhody pre trávenie. Jeden z hlavných dôvodov, prečo rezistentné škroby zlepšujú zdravie, je, že živia priateľské baktérie v čreve a zvyšujú tvorbu mastných kyselín s krátkym reťazcom (hlavne kyselinu maslovú).

1 lyžica kakaa,

50 g sladidla – použila som brezový cukor

80 až 100 g bezlaktózového masla (v prípade vegánov môžeme použiť tuk Alsan alebo kokosový olej

Uvedené suroviny zmiešam, rozdelím aspoň na dve časti, urobím valček a nakrájam na kúsky, ktoré sploštím vidličkou.

Dáme piecť na papier na pečenie asi na 10 až 12minút na 170tich stupňoch, záleží od typu rúry a či ich chceme mať mäkkučké alebo chrumkavé.

Foto: Denisa Potičná, food styling: Zuzana Haláková

 

Tagy :
Zdieľať :
Mohlo by sa vám páčiť :

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.